Maak dan eerst een belafspraak met de taxateur via het digitaal loket of via het Klant Contact Centrum via 023-5563500.
De taxateur kijkt samen met u naar de WOZ-waarde. Als blijkt dat die niet juist is, dan wordt het direct aangepast. Hierdoor is officieel bezwaar maken niet eens meer nodig.
Liever toch bezwaar maken?
U kunt via het digitale loket bezwaar eenvoudig binnen enkele klikken bezwaar indienen. Of maak gebruik van het meegestuurde reactieformulier. U kunt hiervoor uiteraard ook een brief sturen.
Bezwaar maken is bij ons altijd gratis
Bureaus die graag voor u willen bemiddelen maken steeds meer reclame dat zij ‘gratis’ bezwaar voor u kunnen maken. Bezwaar maken is bij ons echter altijd gratis. Bemiddelaars werken vaak op ‘no cure no pay basis’. Als zij geen resultaat behalen, hoeft u niet te betalen. Wanneer zij wel resultaat behalen en uw WOZ-waarde wordt aangepast, moet de gemeente een wettelijk bepaalde vergoeding betalen die gemiddeld € 750 is. Dit is veel meer dan de verlaging van de OZB die u dan ontvangt.
De kosten die betaald moeten worden aan bemiddelaars moet de gemeente ergens vandaan halen. Dit wordt doorberekend aan u als inwoner van de gemeente. Uiteindelijk is bezwaar maken via een bemiddelaar dus nooit gratis. Neem dus altijd eerst contact met ons op, dan kunnen wij met u de waarde bespreken en aanpassen als blijkt dat deze niet juist is.
Stel: u maakt bezwaar via een ‘no cure no pay’ bemiddelaar en uw WOZ-waarde wordt verlaagd met € 10.000. Dan betaalt u ongeveer €15 minder aan onroerende zaakbelasting. Het bemiddelingsbureau krijgt €750 uitbetaald. Deze kosten betaalt de gemeente. Uiteindelijk betaalt iedereen dus mee aan de winst van deze bemiddelingsbureaus.
Als u overweegt om bezwaar in te dienen tegen uw WOZ-beschikking, doe dat dan altijd bij de gemeente zelf. Dat is:
- Gratis
- Makkelijker
- Sneller
- Persoonlijker
U kunt ons bereiken via het digitaal loket of door te bellen met het Klant Contact Centrum via 023-5563500.